|
|
|
A BTL meghatározása A Below The Line meghatározására
sokan sok féle megfogalmazást alakítottak már ki. Alapvetően azonban minden
magyarázat két megközelítést takar. Az egyik megközelítés szerint a BTL
eszköztárába sorolható minden olyan reklám eszköz, amely nem számít klasszikusnak,
tehát nem sajtóhirdetés, nem TV-, mozi, vagy rádió-szpot, és nem köztéri
reklám. A másik megközelítés gyakorlatilag ugyanezt mondja ki, csupán
gyakorlatiasabb szempontok szerint, ez pedig úgy hangzik, hogy minden
ügynökségi jutalékkal nem terhelt reklám tevékenység ebbe a kategóriába
sorolandó. Kicsit talán furcsa, hogy egy fogalmat úgy lehet a legkönnyebben
körül írni, ha azt határozzuk meg mi nem tartozik bele, de ez igen jól
érzékelteti a BTL sokszínuségét, és a benne rejlő lehetőségek igen nagy
számát.
A Below The Line területeiről, eszközeinek csoportosításáról ugyanúgy megoszlanak a vélemények, mint magánál a fogalom meghatározásánál. A kategorizálásnál, még a szakirodalom is többféle megoldást kínál, bár ebben a témában csak elvétve születtek publikációk. Az itt található felosztást szakemberek véleményeiből, valamint szakirodalomból állítottuk össze.
|