|
Az
OCÉ Openhouse Kiállítás Magyar szemmel
Ez év április12- én került megrendezésre az München közelében fekvő Poing városában az OCÉ Openhouse Kiállítás. Orbán Csaba az M. C. Direct ügyvezető igazgatója számolt be a BTL. hu-nak a helyszínen szerzett tapasztalatairól. Az ügyvezető elmondta, hogy a kiállítást az OCÉ telephelyén rendezték meg körül-belül 1500 négyzetméteres területen, napi 2-3000 látogatóval. A kiállító cégek fekete-fehér- és színes digitális nyomtatókat, borítékoló gépeket és más a területtel kapcsolatos eszközöket mutattak be. A rendezvény helyszínén lehetőség nyílott gyárlátogatásra is, ahol az OCÉ digitális nyomtatók összeszerelési folyamatát tekinthették meg. Orbán Csaba a Direkt Mail- el összefüggő dolgokat kísérte elsősorban figyelemmel így elmondta, hogy a borítékológépek gyártói közül a négy piacvezető volt jelen a kiállításon, a Pitney Bowes, a Bell & Hower, a Kern és a Böwe. A négy cég csúcsteljesítményű gépeit hozta el bemutatni. A gépek teljesítménye messze meghaladja a magyarországi igényeket, hiszen egy Magyar cég a 18. 000 boriték / órás teljesítménynek legfeljebb a felét képes kihasználni. Ám az ügyvezető véleménye szerint a Nyugat-Európai Piacon egyértelműen megfigyelhető, hogy a cégek a nagy tömeg és ezen keresztül a kis egységár felé kívánnak elmozdulni. A fejlődés másik fontos vonulata a perszonalizálás mindnagyobb térnyerése. A két igény a digitális nyomtatás erősödésével válik kielégíthetővé.
Az új eljárások közül Orbán Csaba a Data Glyph- et tartotta említésre méltónak, mely szerinte két-három éven belül terjedhet el szélesebb körben, és ezzel kiszoríthatja a fogyasztó azonosítására szolgáló jelöléseket, többek között a vonalkódolást. Az eljárás lényege, hogy az azonosításra szolgáló számsort bináris kóddá alakítják, amelyet hullámvonalak formájában visznek fel a papírra, általában egy képre vagy valamilyen ábrára, például a cég lógójára, vagy akár egy méhecskére. A fogyasztó így nem látja ezt az azonosító jelet. Az információ dekódolásának folyamata is igen egyszerű, hiszen a képet beszkenelve egy számítógépes szoftver felismeri a jelet majd előbb egyesekké és nullákká, végül pedig az azonosító számsorrá alakítja. Az eljárás azonnali szélesebb körben történő elterjedését gátolja, hogy egyelőre a folyamat nem száz százalékosan biztonságos. Orbán Csaba szerint - aki az M. C. Direct Kft. első saját bevezető DM kampányában, 1999 januárjában már alkalmazta a Data Glyph-et- a magyarországi tömeges elterjedésre még négy-öt évet, kell várni.
|